Forældre-opgaver

Klubben kan ikke undvære hjælp fra spillere, forældre og venner af klubben til det frivillige arbejde, som er afgørende for at klubben fungerer både socialt og spillemæssigt.

Der er behov for hjælp til mange forskellige aktiviteter, og det kræver ikke nogle specielle forudsætninger andet end lyst til at hjælpe med at være med til at give sine børn en masse gode oplevelser.

Forældrerollen

Forældreopbakning er afgørende for en sportsklub og de muligheder, som klubben kan give sine medlemmer. Det forventes, at forældrene støtter op om deres barn med fx nogle af disse opgaver:

• at se barnets kampe og få en god fælles oplevelse for hele familien
  • at sørge for at barnet passer sin træning og møder til tiden
  • at assistere i forbindelse med træningen
  • at deltage i nogle af de sociale arrangementer sammen med barnet
  • at hjælpe med kørsel til udekampe for barnets hold
  • at hjælpe til ved de sociale arrangementer med madlavning, oprydning, stå i en bod etc.
  • at hjælpe træneren/holdet med at klare de opgaver, som holdet tildeles. Det kan fx være at sidde ved dommerbord eller hjælpe til ved hjemmekampe for klubbens bedste dame- og herrehold
  • at være holdleder og derved aflaste træneren med nogle af de praktiske opgaver omkring holdet
  • at tage billeder og/eller skrive indlæg til Holdsport

Når dit barn er meldt ind, skal du krydse af, hvad du kan hjælpe med:

Se og vælg hvad du kan hjælpe med her.

;